BIP Teatr Lalki i Aktora w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin Organizacyjny TLiA

                               REGULAMIN ORGANIZACYJNY


                         TEATRU LALKI I AKTORA W ŁOMŻY


 


                                                         I Postanowienia ogólne


§ 1


Teatr Lalki i Aktora w Łomży działa na podstawie :



  1. Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej /Dz. U. z 2012 r. poz. 406/

  2. Statutu nadanego Uchwałą Rady Miejskiej w Łomży nr 233/XXVIII/12 z dnia 26 września 2012 r. w sprawie nadania Statutu Teatrowi Lalki i Aktora w Łomży.


 


§ 2


 



  1. Teatr Lalki i Aktora w Łomży zwany dalej Teatrem jest miejską samorządową instytucją kultury wpisaną do rejestru prowadzonego przez  Prezydenta Miasta Łomża, posiadającą osobowość  prawną.

  2. Teatr prowadzi działalność artystyczną w dziedzinie teatru jako instytucja artystyczna.


 


§ 3


 


Regulamin organizacyjny Teatru określa zasady kierowania Teatrem,  strukturę organizacyjną oraz zakresy obowiązków pracowników pełniących stanowiska kierownicze oraz samodzielne.


 


                                                  II Zasady kierowania Teatrem


 


§ 4


 



  1. Teatrem zarządza Dyrektor przy pomocy Głównego Księgowego.

  2. Dyrektor jest pracodawcą i bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników.


 


§ 5


 



  1. Działalność artystyczna Teatru odbywa się:


1)      w siedzibie Teatru,


2)      poza siedzibą Teatru w kraju i za granicą.


 



  1. Teatr prowadzi działalność polegającą w szczególności na:


1)      sprzedaży oraz promocji produkcji i kooprodukcji z innymi teatrami,


2)      prezentacji na swojej scenie i poza nią spektakli teatralnych, wystaw i widowisk z kraju i z zagranicy,


3)      działalności edukacyjnej,


4)      działalności wydawniczej.


 


§ 6


 


W Teatrze wyodrębnia się następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:


1)      Dyrektor


2)      Dział administracyjny, w tym:


a)      główny księgowy,


b)      organizator pracy artystycznej,


c)      specjaliści/organizatorzy,


d)     asystent dyrektora ds. wizerunku i marketingu,


e)      pracownicy obsługi budynku.


3)      Zespół artystyczny, w tym:


a)      aktorzy,


b)      kierownik muzyczny,


c)      scenograf.


4)      Dział techniczny, w tym:


a)      kierownik pracowni,


b)      pracownicy techniczni.


 


§ 7


 


Zasady podległości służbowej poszczególnych komórek organizacyjnych określa schemat organizacyjny będący załącznikiem do niniejszego Regulaminu.


 


§ 8


 


Wszystkie komórki organizacyjne Teatru mają obowiązek stałej współpracy w celu optymalnej realizacji celów i zadań Teatru oraz planów bieżących.


 


§ 9


 


Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych koordynują działania merytoryczne, odpowiadają za organizację i realizacje zadań komórki, a w szczególności:


1)      sprawną organizację pracy w swoich działach oraz profesjonalne i terminowe wykonywanie zadań,


2)      przestrzeganie kodeksu pracy, w szczególności w zakresie czasu pracy oraz przepisów bhp i p/poż.,


3)      nadzór nad wykonaniem powierzonych komórce zadań, przeprowadzają kontrole wewnętrzne,


4)      wnioskują w sprawach zatrudnienia, nagród i kar podległych pracowników,


5)      prowadzą instruktaż zawodowy na stanowiskach pracy oraz instruktaż wstępny z zakresu bhp,


6)      współpracują z kierownikami innych komórek organizacyjnych w zakresie ich kompetencji.


 


§ 10


 


Szczegółowe aspekty pracy w Teatrze określają stosowne regulaminy i zarządzenia wydawane przez dyrektora, a w szczególności:


1)      Regulamin organizacyjny,


2)      Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,


3)      Regulamin pracy,


4)      Regulamin wynagradzania pracowników,


5)      Zarządzenie w sprawie wdrożenia procedur kontroli zarządczej,


6)      Kodeks etyki,


7)      Zarządzenie dotyczące planowania,


8)      Zarządzenie dotyczące identyfikacji i szacowania ryzyka,


9)      Zarządzenie w sprawie kontroli i obiegu dokumentów księgowych,


10)  Zarządzenie w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych,


11)  Zarządzenie dotyczące kontroli należności i zobowiązań,


12)  Zarządzenie dotyczące organizacji i komunikacji,


13)  Polityka bezpieczeństwa danych osobowych i plan bezpieczeństwa informatycznego,


14)  Instrukcja kancelaryjna,


15)  Procedury gospodarowania mieniem.


 


                                         III Struktura organizacyjna teatru


 


§ 11


 



  1. Dyrektor kieruje pracą Teatru.

  2. Dyrektor ma powierzone zadania, zgodnie z zapisami ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz   umowy w sprawie warunków organizacyjno-finansowychdziałalności  Teatru Lalki i Aktora w Łomży, a w szczególności:                                                 


1)      ustala cele Teatru i sposoby ich realizacji,


2)      reprezentuje Teatr na zewnątrz,


3)      ustala kompetencje i zakresy odpowiedzialności pracowników,


4)      podejmuje decyzje o zatrudnianiu i zwalnianiu pracowników Teatru,


5)      określa i modyfikuje strukturę wewnętrzną Teatru w celu pełnej realizacji zadań statutowych,


6)      wydaje zarządzenia regulujące pracę Teatru,


7)      dysponuje środkami budżetowymi,


8)      udziela pełnomocnictw do działania w swoim imieniu,


9)      zapewnia funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.



  1. Dyrektor  odpowiada zwłaszcza za:


1)      realizację celów statutowych Teatru oraz zadań określonych w strategiach, programach i planach,


2)      poziom artystyczny całości prezentacji  firmowanych przez Teatr,


3)      prawidłowe funkcjonowanie Teatru pod względem prawnym, organizacyjnym i finansowym,


4)      planowanie i wykonanie budżetu Teatru,


5)      politykę kadrową,


6)      warunki pracy, bhp, p/poż. oraz inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.


 


§ 12


 


Zespół artystyczny podlega bezpośrednio Dyrektorowi.



  1. Do zadań zespołu aktorskiego należy m.in.:


1)      praca indywidualna związana z przygotowaniem roli,


2)      udział w próbach indywidualnych i zespołowych,


3)      udział w przedstawieniach,


4)      opracowywanie projektów warsztatów teatralnych oraz praca nad ich bieżącą realizacją,


5)      aktywne uczestnictwo w wewnętrznym  życiu Teatru,


6)      udział w innych wydarzeniach organizowanych przez Teatr.



  1. Zadania aktorów podporządkowane są planom repertuarowym.


 


§ 13


 


Główny Księgowy Teatru podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.


Do zadań Głównego Księgowego należy  prowadzenie rachunkowości Teatru zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:


1)      zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania oraz kontroli              dokumentów,


2)      bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonania zadań i sprawozdawczości finansowej,


3)      prowadzenie gospodarki finansowej Teatru zgodnie z obowiązującymi zasadami,


4)      analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków  pozabudżetowych i     innych będących w dyspozycji Teatru,


5)      dokonywanie kontroli wewnętrznej w Teatrze,


6)      opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Teatru, dotyczących prowadzenia rachunkowości,


7)      zgodne z obowiązującymi przepisami prowadzenie spraw, dokumentacji i sprawozdań związanych z wynagrodzeniami osobowymi pracowników,


8)      zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Teatr i ich  zgodności z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych,


9)      wykonywanie innych obowiązków wynikających z odrębnych przepisów.


 


 


 


§ 14


 


Organizator pracy artystycznej  podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.


Do zadań organizatora pracy artystycznej  należy:


1)      współdziałanie z dyrektorem teatru w zakresie planowania i eksploatacji widowisk oraz koordynacja pracy artystycznej teatru,


2)      przygotowanie tygodniowych i miesięcznych planów zajęć w teatrze  uwzględniających wszystkie formy działalności teatru,


3)      promocja działalności teatru w mediach miejskich, regionalnych i krajowych,


4)      zapewnienie zastępstw w razie nieobecności pracowników artystycznych,


5)      prowadzenie dokumentacji ze swego zakresu,


6)      nadzór nad zachowaniem przepisów bhp i p.poż. w miejscach wystawiania spektakli,


7)      prowadzenie sekretariatu,


8)      dokonywanie zakupów materiałów biurowych zgodnie z procedurą zamówień publicznych,


9)      prowadzenie strony internetowej teatru oraz BIP,


10)  prowadzenie dokumentacji Kontroli Zarządczej,


11)  obsługa kasy głównej teatru.


 


§ 15


 



  1. Kierownik pracowni plastycznej  podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.

  2. Do zadań kierownika pracowni plastycznej  należy:


1)      kierowanie zespołem technicznym Teatru,


2)      dokonywanie zakupów środków inscenizacyjnych zgodnie z procedurą zamówień publicznych,


3)      terminowe wykonywanie ustalonych przez dyrektora Teatru zadań i współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Teatru,


4)      planowanie pracy osób zatrudnionych w pracowni i kontrola realizacji zadań,


5)      stała współpraca z dyrektorem, scenografem oraz organizatorem pracy artystycznej,


6)      nadzorowanie dokumentacji dotyczącej zużycia materiałów,


7)      oszczędne i racjonalne gospodarowanie środkami materiałowymi,


8)      nadzór nad zachowaniem przepisów p.poż i b.h.p. w pracowni teatralnej,


9)      przygotowywanie kosztorysu przedstawień premierowych,


10)  nadzór na magazynem Teatru,


11)  wykonywanie prac butaforskich według przedstawionych projektów,


12)  wykonywanie lalek i rekwizytów przy współpracy ze scenografami i reżyserami,


13)  wykonywanie prac krawieckich oraz szycie kostiumów teatralnych,


14)  realizacja prac plastycznych związanych z wystrojem teatru i jego reklamą.


 



  1. Kierownik pracowni ponosi pełną odpowiedzialność materialną  za pobraną gotówkę, zakupione sprzęty i materiały, scenografie, rekwizyty, etc. stanowiące własność Teatru Lalki i Aktora w Łomży.


 


 


§ 16


 


Asystent dyrektora ds. wizerunkui marketingu podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.


Do zadań Asystenta należy:


1)      promocja działalności Teatru w mediach miejskich, regionalnych i krajowych,


2)      realizacja umów ze sponsorami oraz podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania funduszy na dofinansowanie działalności statutowej Teatru,


3)      realizacja strategii marketingowej,


4)      współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi teatru i instytucjami zewnętrznymi


5)      współpraca z teatrami z kraju i z  zagranicy,


6)      organizowanie współpracy z organizacjami społecznymi, oświatowymi i kulturalnymi,


7)      promocja teatru i jego działalności w kraju i za granicą,


8)      wykonywanie okresowych zestawień z zakresu powierzonych zadań.


 


§ 17


 


Specjalista/organizator  podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.


Do zadań specjalisty/organizatora  należy:


1)      organizowanie przedstawień i zapewnienie Teatrowi widzów poprzez stały kontakt z przedszkolami  i  szkołami w regionie północno – wschodnim,


2)      kalkulowanie spektakli oraz dbałość o ich rentowność w miejscach prezentacji,


3)      przygotowywanie umów  najmu sal na  przedstawienia,  rozprowadzanie biletów     indywidualnych i grupowych,


4)      prowadzenie dokumentacji ze swojego zakresu  oraz rozliczeń finansowo - księgowych, wykonywanie podstawowych prac biurowych w dziale obsługi widzów,


5)      ustalenie / w konsultacji z Dyrektorem Teatru/ miesięcznego planu repertuarowego z dwutygodniowym wyprzedzeniem oraz tygodniowego planu repertuarowego, najpóźniej do czwartku tygodnia poprzedzającego,


6)      właściwy dobór miejsc udostępniania repertuaru / sceny dodatkowe, działalność objazdowa/ i nadzór organizacyjny nad przebiegiem wyjazdu,


7)      promocja Teatru i jego przedstawień w miejscach ich wystawiania,


8)      przygotowanie /w konsultacji z Dyrektorem Teatru i scenografem/ materiałów informacyjno - reklamowych: afisze, programy, zaproszenia, tablice reklamowe,


9)      informowanie mediów o działalności teatru – reklama spektakli i wydarzeń,


10)  nadzór nad zachowaniem przepisów bhp. i p/poż. w miejscach wystawiania przedstawień.


 


§ 18


 


Scenograf podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.


Do zadań scenografa  należy:


1)      opracowywanie i projektowanie scenografii do spektakli i innych wydarzeń organizowanych przez Teatr,


2)     projektowanie i realizacja reklamy TLiA. Nadzór artystyczny i redakcja druku programów, plakatów i innych wydawnictw,


3)     zapewnienie utrzymania zgodności z projektem plastycznym lalek, kostiumów i dekoracji w trakcie realizacji scenografii,


4)     wykonywanie lalek, dekoracji, kostiumów do wszystkich premier Teatru,


5)     terminowe wykonywanie ustalonych zadań we współdziałaniu z innymi komórkami organizacyjnymi teatru oraz stała współpraca z Dyrektorem Teatru,


6)     zachowanie przepisów p.poż. i bhp w pracowni teatralnej.


 


§ 19


 


Kierownik muzyczny podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.


Do zadań kierownika muzycznego  należy:


1)      przygotowanie muzyczne przedstawień:  korekty materiałów nutowych, ćwiczenia muzyczne z aktorami w zakresie wymaganym przez reżysera, realizacja nagrań do przedstawień,


2)      konsultacje muzyczne prób scenicznych,


3)      ocena poziomu wykonania muzycznego bieżącego repertuaru – co najmniej raz w miesiącu każdy tytuł, prowadzenie stałych notatek na ten temat,


4)      prowadzenie muzycznych ćwiczeń korekcyjnych z zespołem aktorskim z bieżącego repertuaru,


5)      organizowanie nagrań studyjnych,


6)      udział w przesłuchaniach kandydatów do zespołu aktorskiego,


7)      stały nadzór nad pracą operatora dźwięku, konsultacje.


 


§ 20


 


Pracownicy techniczni podlegają bezpośrednio kierownikowi pracowni plastycznej.


Do podstawowych zadań pracowników technicznych należy:


1)      przygotowanie oraz utrzymanie w ekspoloatacji widowisk, tj. kostiumów, dekoracji, lalek, etc.,


2)      konserwacje i naprawy bieżące urządzeń technicznych, rekwizytów, kostiumów, scenografii,


3)      dbałość o prawidłowe przechowywanie sprzętów teatralnych,


4)      oszczędne gospodarowanie materiałami przeznaczonymi do realizacji środków inscenizacji,


5)      zabezpieczenie należytego funkcjonowania wszystkich urządzeń technicznych sceny, pod względem mechanicznym, oświetleniowym, akustycznym, etc.,


6)      przygotowanie i prowadzenie wszelkich prac elektroakustycznych w czasie prowadzonych prób i przedstawień,


7)      bieżąca konserwacja i dbałość o powierzony sprzęt,


8)      dbałość o porządek w miejscu pracy.


 


§ 21


 


 


Szczegółowe zakresy obowiązków i zasad odpowiedzialności poszczególnych pracowników Teatru okreslają zakresy czynności, odpowiedzialności i uprawnień dla danego stanowiska pracy, dołączone do akt osobowych pracowników


 


                                                  Postanowienia końcowe


 


§ 22


 



  1. Regulamin, po uzyskaniu pozytywnej opinii Prezydenta Miasta Łomża, wchodzi w życie z dniem .............., zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Teatru nr ...............................

  2. Treść Regulaminu Organizacyjnego uzgodniono dnia..........................

  3. Traci moc dotychczasowy Regulamin Organizacyjny z dnia 12.10.2004 r.


 


 


 

Data powstania: czwartek, 28 wrz 2017 09:00
Data opublikowania:
Opublikował(a): Dorota Ciwoniuk
Zaakceptował(a): Jarosław Antoniuk
Artykuł był czytany: 401 razy