Regulamin Organizacyjny TLiA
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
TEATRU LALKI I AKTORA W ŁOMŻY
I Postanowienia ogólne
§ 1
Teatr Lalki i Aktora w Łomży działa na podstawie :
- Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej /Dz. U. z 2012 r. poz. 406/
- Statutu nadanego Uchwałą Rady Miejskiej w Łomży nr 233/XXVIII/12 z dnia 26 września 2012 r. w sprawie nadania Statutu Teatrowi Lalki i Aktora w Łomży.
§ 2
- Teatr Lalki i Aktora w Łomży zwany dalej Teatrem jest miejską samorządową instytucją kultury wpisaną do rejestru prowadzonego przez Prezydenta Miasta Łomża, posiadającą osobowość prawną.
- Teatr prowadzi działalność artystyczną w dziedzinie teatru jako instytucja artystyczna.
§ 3
Regulamin organizacyjny Teatru określa zasady kierowania Teatrem, strukturę organizacyjną oraz zakresy obowiązków pracowników pełniących stanowiska kierownicze oraz samodzielne.
II Zasady kierowania Teatrem
§ 4
- Teatrem zarządza Dyrektor przy pomocy Głównego Księgowego.
- Dyrektor jest pracodawcą i bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników.
§ 5
- Działalność artystyczna Teatru odbywa się:
1) w siedzibie Teatru,
2) poza siedzibą Teatru w kraju i za granicą.
- Teatr prowadzi działalność polegającą w szczególności na:
1) sprzedaży oraz promocji produkcji i kooprodukcji z innymi teatrami,
2) prezentacji na swojej scenie i poza nią spektakli teatralnych, wystaw i widowisk z kraju i z zagranicy,
3) działalności edukacyjnej,
4) działalności wydawniczej.
§ 6
W Teatrze wyodrębnia się następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Dyrektor
2) Dział administracyjny, w tym:
a) główny księgowy,
b) organizator pracy artystycznej,
c) specjaliści/organizatorzy,
d) asystent dyrektora ds. wizerunku i marketingu,
e) pracownicy obsługi budynku.
3) Zespół artystyczny, w tym:
a) aktorzy,
b) kierownik muzyczny,
c) scenograf.
4) Dział techniczny, w tym:
a) kierownik pracowni,
b) pracownicy techniczni.
§ 7
Zasady podległości służbowej poszczególnych komórek organizacyjnych określa schemat organizacyjny będący załącznikiem do niniejszego Regulaminu.
§ 8
Wszystkie komórki organizacyjne Teatru mają obowiązek stałej współpracy w celu optymalnej realizacji celów i zadań Teatru oraz planów bieżących.
§ 9
Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych koordynują działania merytoryczne, odpowiadają za organizację i realizacje zadań komórki, a w szczególności:
1) sprawną organizację pracy w swoich działach oraz profesjonalne i terminowe wykonywanie zadań,
2) przestrzeganie kodeksu pracy, w szczególności w zakresie czasu pracy oraz przepisów bhp i p/poż.,
3) nadzór nad wykonaniem powierzonych komórce zadań, przeprowadzają kontrole wewnętrzne,
4) wnioskują w sprawach zatrudnienia, nagród i kar podległych pracowników,
5) prowadzą instruktaż zawodowy na stanowiskach pracy oraz instruktaż wstępny z zakresu bhp,
6) współpracują z kierownikami innych komórek organizacyjnych w zakresie ich kompetencji.
§ 10
Szczegółowe aspekty pracy w Teatrze określają stosowne regulaminy i zarządzenia wydawane przez dyrektora, a w szczególności:
1) Regulamin organizacyjny,
2) Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
3) Regulamin pracy,
4) Regulamin wynagradzania pracowników,
5) Zarządzenie w sprawie wdrożenia procedur kontroli zarządczej,
6) Kodeks etyki,
7) Zarządzenie dotyczące planowania,
8) Zarządzenie dotyczące identyfikacji i szacowania ryzyka,
9) Zarządzenie w sprawie kontroli i obiegu dokumentów księgowych,
10) Zarządzenie w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych,
11) Zarządzenie dotyczące kontroli należności i zobowiązań,
12) Zarządzenie dotyczące organizacji i komunikacji,
13) Polityka bezpieczeństwa danych osobowych i plan bezpieczeństwa informatycznego,
14) Instrukcja kancelaryjna,
15) Procedury gospodarowania mieniem.
III Struktura organizacyjna teatru
§ 11
- Dyrektor kieruje pracą Teatru.
- Dyrektor ma powierzone zadania, zgodnie z zapisami ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz umowy w sprawie warunków organizacyjno-finansowychdziałalności Teatru Lalki i Aktora w Łomży, a w szczególności:
1) ustala cele Teatru i sposoby ich realizacji,
2) reprezentuje Teatr na zewnątrz,
3) ustala kompetencje i zakresy odpowiedzialności pracowników,
4) podejmuje decyzje o zatrudnianiu i zwalnianiu pracowników Teatru,
5) określa i modyfikuje strukturę wewnętrzną Teatru w celu pełnej realizacji zadań statutowych,
6) wydaje zarządzenia regulujące pracę Teatru,
7) dysponuje środkami budżetowymi,
8) udziela pełnomocnictw do działania w swoim imieniu,
9) zapewnia funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.
- Dyrektor odpowiada zwłaszcza za:
1) realizację celów statutowych Teatru oraz zadań określonych w strategiach, programach i planach,
2) poziom artystyczny całości prezentacji firmowanych przez Teatr,
3) prawidłowe funkcjonowanie Teatru pod względem prawnym, organizacyjnym i finansowym,
4) planowanie i wykonanie budżetu Teatru,
5) politykę kadrową,
6) warunki pracy, bhp, p/poż. oraz inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
§ 12
Zespół artystyczny podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
- Do zadań zespołu aktorskiego należy m.in.:
1) praca indywidualna związana z przygotowaniem roli,
2) udział w próbach indywidualnych i zespołowych,
3) udział w przedstawieniach,
4) opracowywanie projektów warsztatów teatralnych oraz praca nad ich bieżącą realizacją,
5) aktywne uczestnictwo w wewnętrznym życiu Teatru,
6) udział w innych wydarzeniach organizowanych przez Teatr.
- Zadania aktorów podporządkowane są planom repertuarowym.
§ 13
Główny Księgowy Teatru podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
Do zadań Głównego Księgowego należy prowadzenie rachunkowości Teatru zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
1) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania oraz kontroli dokumentów,
2) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonania zadań i sprawozdawczości finansowej,
3) prowadzenie gospodarki finansowej Teatru zgodnie z obowiązującymi zasadami,
4) analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Teatru,
5) dokonywanie kontroli wewnętrznej w Teatrze,
6) opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Teatru, dotyczących prowadzenia rachunkowości,
7) zgodne z obowiązującymi przepisami prowadzenie spraw, dokumentacji i sprawozdań związanych z wynagrodzeniami osobowymi pracowników,
8) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Teatr i ich zgodności z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych,
9) wykonywanie innych obowiązków wynikających z odrębnych przepisów.
§ 14
Organizator pracy artystycznej podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
Do zadań organizatora pracy artystycznej należy:
1) współdziałanie z dyrektorem teatru w zakresie planowania i eksploatacji widowisk oraz koordynacja pracy artystycznej teatru,
2) przygotowanie tygodniowych i miesięcznych planów zajęć w teatrze uwzględniających wszystkie formy działalności teatru,
3) promocja działalności teatru w mediach miejskich, regionalnych i krajowych,
4) zapewnienie zastępstw w razie nieobecności pracowników artystycznych,
5) prowadzenie dokumentacji ze swego zakresu,
6) nadzór nad zachowaniem przepisów bhp i p.poż. w miejscach wystawiania spektakli,
7) prowadzenie sekretariatu,
8) dokonywanie zakupów materiałów biurowych zgodnie z procedurą zamówień publicznych,
9) prowadzenie strony internetowej teatru oraz BIP,
10) prowadzenie dokumentacji Kontroli Zarządczej,
11) obsługa kasy głównej teatru.
§ 15
- Kierownik pracowni plastycznej podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
- Do zadań kierownika pracowni plastycznej należy:
1) kierowanie zespołem technicznym Teatru,
2) dokonywanie zakupów środków inscenizacyjnych zgodnie z procedurą zamówień publicznych,
3) terminowe wykonywanie ustalonych przez dyrektora Teatru zadań i współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Teatru,
4) planowanie pracy osób zatrudnionych w pracowni i kontrola realizacji zadań,
5) stała współpraca z dyrektorem, scenografem oraz organizatorem pracy artystycznej,
6) nadzorowanie dokumentacji dotyczącej zużycia materiałów,
7) oszczędne i racjonalne gospodarowanie środkami materiałowymi,
8) nadzór nad zachowaniem przepisów p.poż i b.h.p. w pracowni teatralnej,
9) przygotowywanie kosztorysu przedstawień premierowych,
10) nadzór na magazynem Teatru,
11) wykonywanie prac butaforskich według przedstawionych projektów,
12) wykonywanie lalek i rekwizytów przy współpracy ze scenografami i reżyserami,
13) wykonywanie prac krawieckich oraz szycie kostiumów teatralnych,
14) realizacja prac plastycznych związanych z wystrojem teatru i jego reklamą.
- Kierownik pracowni ponosi pełną odpowiedzialność materialną za pobraną gotówkę, zakupione sprzęty i materiały, scenografie, rekwizyty, etc. stanowiące własność Teatru Lalki i Aktora w Łomży.
§ 16
Asystent dyrektora ds. wizerunkui marketingu podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
Do zadań Asystenta należy:
1) promocja działalności Teatru w mediach miejskich, regionalnych i krajowych,
2) realizacja umów ze sponsorami oraz podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania funduszy na dofinansowanie działalności statutowej Teatru,
3) realizacja strategii marketingowej,
4) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi teatru i instytucjami zewnętrznymi
5) współpraca z teatrami z kraju i z zagranicy,
6) organizowanie współpracy z organizacjami społecznymi, oświatowymi i kulturalnymi,
7) promocja teatru i jego działalności w kraju i za granicą,
8) wykonywanie okresowych zestawień z zakresu powierzonych zadań.
§ 17
Specjalista/organizator podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
Do zadań specjalisty/organizatora należy:
1) organizowanie przedstawień i zapewnienie Teatrowi widzów poprzez stały kontakt z przedszkolami i szkołami w regionie północno – wschodnim,
2) kalkulowanie spektakli oraz dbałość o ich rentowność w miejscach prezentacji,
3) przygotowywanie umów najmu sal na przedstawienia, rozprowadzanie biletów indywidualnych i grupowych,
4) prowadzenie dokumentacji ze swojego zakresu oraz rozliczeń finansowo - księgowych, wykonywanie podstawowych prac biurowych w dziale obsługi widzów,
5) ustalenie / w konsultacji z Dyrektorem Teatru/ miesięcznego planu repertuarowego z dwutygodniowym wyprzedzeniem oraz tygodniowego planu repertuarowego, najpóźniej do czwartku tygodnia poprzedzającego,
6) właściwy dobór miejsc udostępniania repertuaru / sceny dodatkowe, działalność objazdowa/ i nadzór organizacyjny nad przebiegiem wyjazdu,
7) promocja Teatru i jego przedstawień w miejscach ich wystawiania,
8) przygotowanie /w konsultacji z Dyrektorem Teatru i scenografem/ materiałów informacyjno - reklamowych: afisze, programy, zaproszenia, tablice reklamowe,
9) informowanie mediów o działalności teatru – reklama spektakli i wydarzeń,
10) nadzór nad zachowaniem przepisów bhp. i p/poż. w miejscach wystawiania przedstawień.
§ 18
Scenograf podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
Do zadań scenografa należy:
1) opracowywanie i projektowanie scenografii do spektakli i innych wydarzeń organizowanych przez Teatr,
2) projektowanie i realizacja reklamy TLiA. Nadzór artystyczny i redakcja druku programów, plakatów i innych wydawnictw,
3) zapewnienie utrzymania zgodności z projektem plastycznym lalek, kostiumów i dekoracji w trakcie realizacji scenografii,
4) wykonywanie lalek, dekoracji, kostiumów do wszystkich premier Teatru,
5) terminowe wykonywanie ustalonych zadań we współdziałaniu z innymi komórkami organizacyjnymi teatru oraz stała współpraca z Dyrektorem Teatru,
6) zachowanie przepisów p.poż. i bhp w pracowni teatralnej.
§ 19
Kierownik muzyczny podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
Do zadań kierownika muzycznego należy:
1) przygotowanie muzyczne przedstawień: korekty materiałów nutowych, ćwiczenia muzyczne z aktorami w zakresie wymaganym przez reżysera, realizacja nagrań do przedstawień,
2) konsultacje muzyczne prób scenicznych,
3) ocena poziomu wykonania muzycznego bieżącego repertuaru – co najmniej raz w miesiącu każdy tytuł, prowadzenie stałych notatek na ten temat,
4) prowadzenie muzycznych ćwiczeń korekcyjnych z zespołem aktorskim z bieżącego repertuaru,
5) organizowanie nagrań studyjnych,
6) udział w przesłuchaniach kandydatów do zespołu aktorskiego,
7) stały nadzór nad pracą operatora dźwięku, konsultacje.
§ 20
Pracownicy techniczni podlegają bezpośrednio kierownikowi pracowni plastycznej.
Do podstawowych zadań pracowników technicznych należy:
1) przygotowanie oraz utrzymanie w ekspoloatacji widowisk, tj. kostiumów, dekoracji, lalek, etc.,
2) konserwacje i naprawy bieżące urządzeń technicznych, rekwizytów, kostiumów, scenografii,
3) dbałość o prawidłowe przechowywanie sprzętów teatralnych,
4) oszczędne gospodarowanie materiałami przeznaczonymi do realizacji środków inscenizacji,
5) zabezpieczenie należytego funkcjonowania wszystkich urządzeń technicznych sceny, pod względem mechanicznym, oświetleniowym, akustycznym, etc.,
6) przygotowanie i prowadzenie wszelkich prac elektroakustycznych w czasie prowadzonych prób i przedstawień,
7) bieżąca konserwacja i dbałość o powierzony sprzęt,
8) dbałość o porządek w miejscu pracy.
§ 21
Szczegółowe zakresy obowiązków i zasad odpowiedzialności poszczególnych pracowników Teatru okreslają zakresy czynności, odpowiedzialności i uprawnień dla danego stanowiska pracy, dołączone do akt osobowych pracowników
Postanowienia końcowe
§ 22
- Regulamin, po uzyskaniu pozytywnej opinii Prezydenta Miasta Łomża, wchodzi w życie z dniem .............., zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Teatru nr ...............................
- Treść Regulaminu Organizacyjnego uzgodniono dnia..........................
- Traci moc dotychczasowy Regulamin Organizacyjny z dnia 12.10.2004 r.